V zimním semestru se studenti specializace Marketing ve službách setkávají s odborníky z praxe. První setkání bylo na téma Marketing ubytovacích zařízení. Děkujeme Jaromíru Pažoutovi z Bookassist za milé přijetí a také sdílení svých osobních a pracovních zkušeností. Jsme rádi, když se naši absolventi “vracejí na svoji Alma Mater” a předávají své zkušenosti.

Přímý prodej není zadarmo a musí se na něm tvrdě pracovat

Jaromír Pažout, Market Manager pro ČR a SR ve společnosti Bookassist, byl prvním hostem předmětu Případové studie z marketingu služeb. Mluvil nejen o svých zkušenostech s otevíráním hotelu Mandarin Oriental, ale také tvrdé práci v auditorské společnosti PwC a jeho cestě do světa technologií. O tom a mnohem více níže. 

Pokud se pohybuje v hotelnictví a máte zájem o technologie, jméno Jaromír Pažout pro Vás nebude neznámou. Jaromír je náš absolvent, který pracuje jako Market Manager ve společnosti Bookassist, která nabízí hoteliérům technologie, školení a podporu v rámci prodeje svých kapacit. Znáte jej jako řečníka z konferencí AHR ČR, případně Bookassist Academy. 

Studentům však popsal také svůj příběh a cestu k 300 klientům, kteří využívají služby Bookassist. Opening Mandarin Oriental Prague, provoz hotelu během krize a po ní, práci v auditorské společnosti PwC a cestu do ní (hlavně komplexnost Assesment Centra a hodnocení jednotlivých kandidátů). Mimo to také hovořil o cestě ke 400 klientům v době, kdy fungovaly tištěné průvodce hotelů. Velmi inspirativní příběh byl protkaný hlavně tvrdou prací, ochotou dotáhnout rozjeté projekty do konce a hledáním inovativním cest k oslovení potenciálních zákazníků. Jaromír také nepřímo poukázal na důležité postavení networkingu a budování osobní sítě kontaktů, která mu v mnoha ohledech přinesla unikátní příležitosti.

Vedle svého příběhu byla také řeč o současném hotelnictví, konkurentech, ale hlavně o cestě, jak získat efektivně více přímých rezervací. Mimo poskytování webového rezervačního systému, Bookassist Intelligence, případně řešení pro GDS a Meta-Search nebo digitálního marketingu, je Bookassist unikátní v dlouhodobé podpoře klientů a předávání know-how, které je postavené na individuálních požadavcích klientů. 

Za zmínku také stojí 360° strategie přímých rezervací, která umožňuje hoteliérům efektivně řídit svůj prodej a redukovat vysoké náklady na prodej prostřednictvím 3. stran (více zde).

Předmět Případové studie z marketingu služeb je vyučován Štěpánem Chalupou a přibližuje podnikovou praxi studentům specializace Marketing ve službách. Studenti mají možnost setkávat s odborníky z praxe, kteří mají přímou vazbu na svoji Alma Mater. Děkujeme všem absolventům, kteří se k nám vracejí a předávají své zkušenosti.